Tiedote 17.11.22 Aloitimme yhteistyön Bower-kierrätyssovelluksen kanssa

17.11.2022

Ansaitse rahaa kierrättämällä – Oy Halva Ab aloitti yhteistyön Bowerin kanssa

Aloitimme yhteistyön pakkausten kierrätyssovelluksen keksineen ruotsalaisen yrityksen, Bowerin kanssa. Yhteistyön ansiosta asiakkaat, jotka ostavat Halvan tuotteita, voivat kierrättää pakkaukset ja ansaita rahaa. Jokaisesta sovelluksen kautta kierrätettävästä pakkauksesta saa pisteitä, jotka voi muuttaa rahaksi tai lahjoittaa rahat hyväntekeväisyyteen.

”Laajennamme yhdessä Bowerin kanssa tärkeää vastuullisuustyötämme tarjoamalla asiakkaillemme palvelua, joka varmistaa, että pakkaukset kierrätetään oikein, kun tuotteemme on kulutettu. Markkinoilta on puuttunut ratkaisu, joka mahdollistaa suoran yhteydenpidon kuluttajan ja tuottajan välillä. Bower kierrätyssovelluksen avulla rohkaisemme kuluttajia kierrättämään pakkauksia ja sen lisäksi kuluttajalle maksetaan palkkio kierrättämisestä aiheutuvasta vaivasta”, kertoo Halvan toimitusjohtaja Jean Karavokyros.

Pakkaustenkierrätys sovellus Bower

Halva panostaa kestävään kehitykseen vähentämällä päästöjä, käyttämällä ympäristöystävällisempiä pakkausmateriaaleja ja tehostamalla jätteiden kierrätystä seuraavilla toimenpiteillä:

• Tehostamme muovin käyttöä lisäämällä kierrätettävän muovin käyttöä.
  • Vähennämme perinteisen muovin käyttöä siirtymällä puupohjaiseen, hiilineutraaliin muovin käyttöön.
  • Olemme luopuneet kokonaan palmuöljyn käytöstä, koska öljypalmuviljelmiä varten raivataan sademetsiä.
  • Tuotannon sivuvirroista tehdään rehua sioille.

Olemme viime vuonna toteuttaneet useita merkittäviä energiakulutusta vähentäviä toimenpiteitä. Nämä toimenpiteet ovat pienentäneet makeistehtaan hiilijalanjälkeä noin 25 prosenttia. Hyvän työn ja vastuullisen toimintatavan kautta syntyy maailman parasta lakritsia ja salmiakkia Suomesta.

Vuonna 2022 olemme tehneet toimenpiteitä, jotka ovat vähentäneet hiilijalanjälkeämme vielä 15-20 %.

Tavoitteenamme on, että vuoteen 2025 mennessä liiketoimintamme on täysin hiilineutraali.

Kestävän kehityksen toimenpiteitä

• Käytämme 100 % uusiutuvaa sähköenergiaa.
  • Käyttämämme kaukolämpö tulee 100 % uusiutuvista lähteistä.
  • Olemme vähentäneet muovin käyttöämme jo toteutetuilla toimenpiteillä ja etsimme aktiivisesti uusia ympäristölle parempia ratkaisuja.

Laatusertifikaattimme löydät täältä: https://www.halva.fi/yritys/laatu/

Lue lisää Bowerista: https://www.getbower.com/fi